Vaniljpulver

Jag får ofta frågor om vaniljpulvret som jag ofta använder och ska försöka besvara de vanligaste i detta inlägg.

Vaniljpulvret är ekologiskt odlad vanilj från Madagaskar som malts till ett pulver. Burken innehåller 10 g vaniljpulver. Det låter kanske lite men det räcker längre än man tror. Vaniljpulvret innehåller inget socker och mycket lite kalorier. Du kan alltså njuta av god vaniljsmak med gott samvete flera gånger om dagen utan att få i dig en massa socker
.
Jag köper min lilla burk på ICA Kvantum men den kan även köpas på nätet, t.ex. på Grön Gåva - klicka HÄR för att komma direkt till produkten. På den sidan kostar burken 49:- men jag tror att den var billigare än så sist jag köpte min på ICA. Min burk är dock snart slut så jag måste bege mig till affären för att köpa en ny.



























Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag äääälskar "mitt" vaniljpulver!

Det är betydligt billigare på ICA, eller på Hemköp har jag hittat det också...

Vad använder du det helst till?! Nån favorit?

Kram

2010-02-18 @ 21:34:34
Postat av: Rebecca

Jag tror att det kostade 30-32 kr nånting när jag köpte det på ica maxi för några månader sen.. Och det räcker lääänge, det kan jag också skriva under på, man tar ju inte 1 tsk av det om det står 1 tsk i receptet som är tänkt för vanlijsocker men betydligt mindre vanlijsmak.

2010-02-21 @ 08:55:12
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0