Matsedel v. 21

Jag har varit så konstig i magen den senaste veckan och dessutom haft ont i kroppen på ett konstigt sätt. Därför kommer jag den kommande veckan att rensa och vitaminboosta kroppen. Det blir alltså en form av detox denna vecka med massor av frukt och grönt. Jag kommer att utesluta salt, socker, komjölksprodukter, proteinrika livsmedel, mjöl och gryn.

De dagar det endast står en äter jag resterna från middagen kvällen innan till lunch. Till frukost och mellanmål kommer jag äta äta mycket frukt i olika former. Varm fruktsallad med rostad kokos eller kanelgratinerade äppelklyftor är goda varianter på fruktsallad. Smoothies kommer ofta att dyka upp under veckan. Under en sån här KUR, som jag vill betona bara är just en KUR under en KORT period - max 2 veckor - , är det viktigt att dricka mycket. Grönt och rött te är perfekta drycker - både varma och kalla. Mixa en fruktdrink av dina favoritfrukter och avsvalnat grönt te - vilken hälsodryck. Fylld med vitaminer och antioxidanter.



Måndag:

Lunch: Grön ärtsoppa
Middag: Varm sallad med rostad vitlök

Tisdag:
Kålrotsrösti med osötad lingonäppelmos

Onsdag:
Tomatsås med färsk ingefära, kanel och morotspasta

Torsdag:
Lunch: Grönkålssallad med äpple och vita bönor
Middag: Ugnsrostade rotsaker med tomat- & avokadosalsa

Fredag:
Feta- & vitlöksgratinerade tomater och kålrotsmos

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Vad jobbigt det låter! Att ha problem med magen är verkligen det värsta som finns! Att äta färsk frukt de första timmarna fram till lunch och se till att aldrig kombinera det med andra livsmedel är något vissa hälsogurus rekommenderat och något jag lagt på minnet! Färsk frukt är ju extremt utrensande :)Annars har jag vid två tidigare tillfällen gjort en tarmreningskur som jag måste rekomendera om det inte blir bättre för dig! Den tar bort gamla slaggprodukter och bakterier som lagrats i tarmen, mirakelkur speciellt första gången man gör den!

Hoppas allt löser sig! Varma hälsningar

2009-05-19 @ 22:42:21
URL: http://myhealth.blogg.se/
Postat av: sofia 2

finns nåt recept på avocado / tomatsalsan..?



ps. hoppas du mår bättre snart. och du blev jättefin i håret!

2009-05-20 @ 12:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0