Läkarordinerad vila.

Jag är precis hemkommen från Vårdcentralen med en leverfläck mindre. Läkaren tog bort en som satt på ryggen - den skavde när jag hade vissa BH:ar på mig. Hon sa att jag kunde få ett ärr som också skavde men jag chansade och tog bort den. För att minska risken för ett stort och fult ärr sydde hon bara tre stygn. Hon bad mig därför ta det lugnt i några dagar - ingen träning alltså.

Tur att jag var ute och sprang imorse innan jag var till Vårdcentralen. Jag hade faktiskt själv planerat in vila efter dagens löprunda för att ha så pigga ben som möjligt på tisdag då det är dags för Blodomloppet.

Jag har haft en himla otur inför mina lopp den senaste tiden. Ett par veckor innan Öppet Spår var jag helt slut och innan Premiärmilen var jag sjuk och inför detta lopp har jag varit trött och haft ont i kroppen. Det positiva är att jag blir piggare och piggare men att slå förra årets tid på 44.21 minuter ser jag bara som en bonus om jag gör. Två löprundor de två senaste veckorna - maklig takt - gör mig knappast till någon speedo gonzales.

På lördag är det bröllop och vi ska spendera hela helgen i Finspång - ska bli jättetrevligt och jag behöver inte känna att jag borde träna eftersom både min planering och doktorns råd är att ta det lugnt :)

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Andrej

Oj. Jag har en arbetskompis som tog bort fläckar häromdagen. Han sade att det gjorde jätteont efteråt. Hoppas det går bra på loppet iallafall! Håller tummarna.

2009-05-29 @ 21:36:42
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0