Matsedel v.12

Denna vecka blev det en kort matlista eftersom vi åker till Grövelsjön på onsdag och har fyra till att dela middag med.

Måndag: Kikärtsgryta med äpple och quinoa.

Tisdag: Tomatsås med tonfisk och fullkornspasta.

Onsdag: ?

Min födelsedag: Kidneybönpaj till varmrätt och apelsin-chokladpaj till efterrätt.

Fredag: ?




Kidneybönpaj



Jag längtar verkligen till min födelsedag och dessa goda pajer men nästan ändå mer till dagen efter - mormors födelsedag - för jag har en sån bra gåva till henne, hihi ;)

Kommentarer
Postat av: Jens

Förslag på kvällsmat fredag:



Ädelostpaj.

Gör ett pajskal och förgrädda. det var inget recept med på det.

Fyllning: 2 dl riven ädelost, 100 g keso, 1 dl riven vanlig ost, 1 dl grädde och 2 ägg.

Pajen blir godast om det inte är så mycket pajskal på sidorna utan endast ett skal i botten på formen. Pajen gräddas i ca 15 min tills fyllningen stelnat och fått fin färg. Vill man så kan man blanda i skinka/färska champinjoner eller broccoli.

Smacka och ät!!!!!!



Garanterat lite kalorier och de stackarna man trots allt får i sig kan man träna bort ;-)



Vi syns väl imorgon på mitt pass? / Jens

2009-03-16 @ 21:18:17
URL: http://friskisjens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0