CirkelFys

Jag har sån grym träningsvärk i rumpa och lår efter att jag var på ett nytt pass på Friskis&Svettis som heter CirkelFys. Eller ja, det kan väl inte ens klassas som nytt eftersom det inte finns någon utbildning än. Friskis&Svettis Borlänge har kört det nu några gånger för att kolla intresset och det är STORT!!! Passet var grymt roligt och gillar du styrketräning är det ett måste - du blir så sjukt peppad av att träna tillsammans i en mindre grupp. Motionärerna delas in i grupper efter uppvärmningen och sen går man runt tillsammans till varje station. Du jobbar aktivt i 45 sekunder för att sedan vila aktivt under 8 sek medan du byter station. Det var 11 stationer och vi gick runt 3 varv så det blev en hel del styrketräning. Igår OCH idag märks det tydligt att träningen aktiverade lite andra muskler än som vanligtvis är med och arbetar när jag tränar. De utsätts i alla fall inte för så mycket belastning.



Tidningen var där och dokumenterade alla hårt kämpande motionärer. Jag är längst till vänster i bild.


Det var längesen jag var så svettig efter ett gympapass men det var så sjukt kul så det märktes inte förrän efteråt... Jag hoppas verkligen att detta pass kommer in på det ordinarie schemat till hösten - för det är först då det blir möjligt eftersom utbildningen går i vår. Med största sannolikhet kommer passet att gästspela nångång även på vårens schema och gissa vem som kommer att vara där...?! ;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej gumman!!! Vilken tjusig blogg du har! Vill du ha träningssällskap på friskis? :) Måste ta tag i mitt liv och sätta igång att träna och äta rätt. Kan vi inte ut och gå någon dag?? Saknar dig. Massa kramar Lisa

2009-01-05 @ 18:55:03
URL: http://vitherdehund.doggyblogg.se
Postat av: andrej

Låter lite som stationsgympa i mina öron. Körde det senast i fredags; fem stationer * fyra pass. Fast vi använde hantlar, egen kropp, gummiband, stepup-brädor. Men det kan ju inte vara samma?

Låter i alla fall väldigt spännande och hoppas det snart kommer till Kungälv.

2009-01-05 @ 20:34:55
URL: http://rysken.blogspot.com
Postat av: Helen

Inspirerande blogg :-)

2009-01-05 @ 21:38:08
URL: http://probador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0