Allt är som vanligt igen, äntligen!

Det är så skönt när allting är som vanligt, dvs. arbete måndag-fredag kl 07.30-16.00 och sen ledig lördag söndag. Det är en sån härlig känsla när fredag eftermiddag närmar sig och två dagar av "jag-gör-vad-jag-vill-göra" väntar. Det är självklart skönt att vara ledig och göra vad som faller en in hela tiden men jag tröttnar rätt fort och dessutom behöver jag den här regelbundenheten. Jag mår så mycket bättre då :)

Det bästa med att alla helger är över är utan tvekan att det ordinarie schemat på Friskis&Svettis är igång igen! Det är roligt med tillfälliga scheman också eftersom det ger större möjligheter att prova på pass som jag aldrig går på annars men som den planeringsmänniska jag är föredrar jag när passen är på den tiden de ska vara. Som alla andra har jag ju mina favoritpass och även om jag med åren börjat uppskatta konditionsträning mer och mer är det ändå de styrkeinriktade passen som är mina absoluta favoriter.



Ett pass som jag nästan aldrig missar är Styrka Medel på tisdagar kl: 17.00 och skulle jag tvingas avstå blir det en extremt lång vecka till tisdagen efter. Passet är som de flesta andra friskispass 55 minuter men det känns som ca 30min. Det är väl för att det är så roligt! En annan favorit är Stationsjympan som håller på lite längre och där tränas musklerna ännu mer intensivt med hjälp av vikter och andra redskap. För att se till att hålla konditionen på topp kör jag även Puls Medel en eller ett par gånger i veckan.  Det är skönt att springa men det är något speciellt med gemenskapen på Friskis&Svettis, det finns inget löppass i världen som kan slå det. Jag är fascinerad av hur lätt det kan vara att göra höga knän och annat jobbigt bara för att jag tränar i grupp till musik. Det är få gånger som jag lämnat Friskis&Svettis utan att känna mig glad och samtidigt helt slut, vilken fantastiskt kombination av känslor va?! :)

Att jag föredrar att gå på ett pass är också av anledningen att jag har svårt att pressa mig själv om ingen annan ser på. Är det dock andra människor runt mig är jag envisare än envisast och kör på tills jag är totalt slut. På söndag är det dags för CirkelFys igen - jag längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Andrej

Ja, et stod ju massor om cirkelfys i senaste Friskispressen. Låter riktigt, riktigt tufft och roligt. Fast saknar du inte musiken och hoppande från vanliga pass?

Skall fråga vår verksamhetschef när detta kommer till Kungälv...

2009-01-16 @ 20:51:09
URL: http://www,rysken.blogspot.com
Postat av: Jens

Nu rodnar jag, men bara lite =) Jag kanske ska be att få utökad tid så att jag kan köra STYRKA/medel 90 min i fortsättningen så att du tror att du jympat i åtminstone 45 minuter på mina pass... Måste erkänna att jag saknar dig de få gånger du inte dyker upp!



Tack för berömmet! / Jens, som leder STYRKA/medel-passet på tisdagar ;)

2009-01-16 @ 23:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0