En fredagskväll i köket...

Jag har i stort sett tillbringat hela fredagskvällen i köket förutom när jag åt en bit mat till Let's Dance. Det är nämligen så att jag styrt upp ett Tapas-party imorgon kväll och det är en del som måste fixas. Eftersom jag har så höga krav på mig själv måste allting vara bra och bli precis som jag tänkt mig annars blir jag på dåligt humör. Min tanke var då att börja förbereda så mycket som möjligt ikväll så jag slipper få ett nervöst sammanbrott imorgon när gästerna är på väg.

Jag har förberett potatistortillan med soltorkade tomater, tre olika nötblandningar, chiliaiolin, lagt kycklingen i marinad och rullat in dadlar i bacon så nu är det bara resten kvar :) Imorgon kommer det dock förstärkning från Sthlm så det ska nog gå bra utan nervösa sammanbrott.

Egentligen har jag väldigt svårt för bacon men tillsammans med dadlar är det helt underbart. Sambon är mindre förtjust i dadlar men älskar också kombinationen dadlar och bacon. Återkommer med recept på läckerheterna!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Andrej

Släng med ett par bilder också!

Hoppas ni får en trevlig Alla hjärtans dag!

2009-02-14 @ 07:48:57
URL: http://www,rysken.blogspot.com
Postat av: Syster

Du, kan inte du skriva ett inlägg om bra övningar för mage/armar/lår som man kan göra hemma? Snälla! :D jag hade behövt veta sånt och överallt på internet står det massa olika skit, och du kan ju allt. Så ta nu och hjälp din syster, så kan jag spara det inlägget som favorit på bloggkoll och kolla when ever i want. Puss på förhand!

2009-02-15 @ 17:58:31
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, vad bra med lite nya tapas-recept! Jag behöver alltid inspiration till nästa gång jag ska ha gäster :)

2009-02-16 @ 09:39:43
URL: http://hallongumman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0