Bambi på hal is.



Nejdå, ingen bambi här inte :)
Igår var jag ute och åkte långfärdsskridskor för första gången i mitt liv. Trodde att jag skulle se ut som bambi med tanke på hur kass jag är på att åka vanliga skridskor men det gick hur bra som helst. Det var sjukt kul så nu äger jag snart ett par egna skridskor. Känner dock av vaderna idag - är inte direkt van att stabilisera så mycket med vadmusklerna. Det är väl ganska naturligt efter att, som förstagångsåkare, ha åkt minst 2,5 mil i sträck.

Efter några timmar på Runn begav vi oss in i Kupolen för att göra ett nytt försök med att hitta längdskidor och pjäxor till sambon. Han hade tur den här gången och vi åkte därifrån med skidor, pjäxor och stavar. Vi gav oss ut direkt imorse för att testa grejerna och det funkade bra. Nu har jag sällskap de sista träningsveckorna inför Öppet Spår, det känns bra :) Vi ska ut och åka igen imorgon, i elljusspåret efter jobbet - gött!

Vi nöjde oss inte med skidåkning idag utan vi åkte även till Borlänge för att träna CirkelFys på Friskis&Svettis. Det var rätt jobbigt idag men lika kul som vanligt. Det var dock inte alls lika många motionärer där idag som de första gångerna men jag hoppas att det kommer fler nästa gång så att de sätter in några fler pass i vår. Jag vill ha mer muskler, haha!



Snart är det dags att avsluta en bra helg med en BECK-film på 4:an och räkmacka - precis som en söndag ska avslutas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0