Nasi goreng

Jag gjort min alldeles egna variant av rispytten Nasi goreng. Denna risrätt är en bra rätt med fett, protein, kolhydrater och grönsaker i samma panna men jag använde mig av råris för att göra rätten ännu bättre.


Nasi goreng
4 portioner



2½ dl okokt råris
400 g kycklingfilé
6 dl strimlad vitkål
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk curry
1 röd paprika
2 ägg
salt
peppar

Koka råriset enligt anvisningarna på förpackningen.
Strimla kycklingfilé, paprika och vitkål. Skiva löken och finhacka vitlöken.
Hetta upp lite olja i en wokpanna och bryn kycklingfilén tillsammans med vilök och curry. Tillsätt lök och vitkål och fräs allt under omrörning tills vitkålen mjuknat.
Vispa upp äggen och tillsätt i wokpannan tillsammans med paprikan.Blanda i riset och smaka av med salt och peppar.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag gjorde också Nasi Goreng denna vecka :) Men det va en helt ny rätt för mig. Hade samma recept som dig såg jag med utan ägg.

2009-08-15 @ 11:03:58
URL: http://evelinaochjonatan.blogg.se/
Postat av: Laura

namnam :)

2009-08-15 @ 13:11:49
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0