Surströmming.

Idag åt jag surströmming för första gången någonsin - har aldrig ens kännt lukten innan men både smak och lukt var inget som tog död på mig.

Det luktar ju knappast godis precis men långt ifrån så illa som jag hört talas om. Ville verkligen tycka om det och var uppspelt innan jag skulle prova men det var varken gott eller äckligt. Mysko skulle jag vilja beskriva smaken - liknar inget annat jag provat. Lukten satte sig dock på fingrarna och det krävdes ett flertal tvättningar av händerna innan lukten försvann. Jag var tydligen en duktig förstagångsätare enligt de inbitna ätarna - pensionärerna var imponerade :)

Jag har hört att det kommer att köra i magen nu i flera dagar. Typiskt om det stämmer nu när magen blev bra uppe i fjällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0