En dryg tiondel.

Idag var det dags att använda skidorna för andra gången och det var en fantastisk dag att göra det på. Jag hade sällskap av min kära vän Anna och vi hade riktigt fint väder. Det var soligt och kallt - kanske lite väl kallt men det ordnade upp sig när vi kom igång. Det var -14 grader när vi åkte hemifrån Annas pappa. Anna hade fått nån superklistertejp av pappa Jan så det var självklart jag som hade det halkigast. Trots att det halkade bra mycket bakåt när jag försökte trycka på så åkte vi strax över 9km - vilket endast är lite drygt en tiondel av vad jag ska åka om mindre än två månader. Jag ska stå på startlinjen för Öppet Spår den 22 februari.



När vi duschat och fått lite mat i oss åkte vi till Kupolen där jag hade som främsta mål att hitta valla. Jag köpte sån där supertejp och vätska att ta bort gammal valla med, så nu ska det bli fäste under mina skidor också :) Det var alldeles för mycket folk för att försöka få nån hjälp med att prova ut ett par bra stavar så det får bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0