Min bästa tzatsiki

Idag har jag premiäråkt långfärdsskridskor. Pga att snön kom innan isen lagt sig så har det dröjt ända tills nu innan det gått att åka på bra is. Jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon men det är ju bara skönt!

Var superhungrig efter flera mils åkning och vi gjorde supergod middag. Helstekt fläskfilé med ugnsrostad kålrot och tzatsiki som verkligen var pricken över i. Det är lugnt den godaste tzatsikin jag gjort och den är dessutom nyttig. Den innehåller mer protein än fett och MASSOR av antiinflammatorisk vitlök.



Min bästa tzatsiki med massa vitlök

1 burk kesella 1%, 250 g
4 vitlöksklyftor
1 tsk olivolja
½ gurka
salt
svartpeppar

Blanda kesella med pressade vitlöksklyftor och olivolja. Riv gurkan och krama ur lite vätska och blanda med kesellan. Smaka av med salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack för tipset med dadlarna!

2010-01-31 @ 15:15:44
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: emliscious

älskar tzatsiki! men aldrig gjort den på kasella! bra tips =)

2010-02-01 @ 21:32:36
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0