Fan va stark du är!

Igår var jag på stationsjympa och under en övning säger Jens: Fan va stark du är! och självklart drar jag på smilbanden. Det var kul att höra, jag tycker om att vara stark :) Att jag är mentalt stark har jag förstått för länge sen med tanke på allt vad jag gått igenom men det finns nackdelar med att vara stark mentalt. Om du som jag ALLTID ska visa dig stark kommer du, som jag, nångång att klappa ihop. Det går inte att vara mentalt stark jämt!¨





Att vara fysisk stark är dock bara positivt, du klarar dig på så vis bättre igenom allt skulle jag vilja påstå. Du minskar risken för att göra illa dig vid tunga lyft och du får en bättre kroppshållning. Du får också en högre energiförbränning vilket gör att du kan äta mer god mat utan att gå upp i vikt. Fysisk styrka är alltså bara bra och enligt Jens så är jag jävligt stark.

Tack för den komplimangen - den kommer jag leva på länge! Ska tänka på den när jag har åkt 4 mil i öppet Spår och har ENDAST 5 mil kvar, undra om det funkar?!

Ikväll ska jag på ishockey, derby mellan Leksand och Mora. Hoppas självklart på Leksandsseger!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0