Pastasås med kyckling, soltorkad tomat och vitlök.



Mumsfilibaba är nog rätta ordet för att förklara hur god denna pastasås är och det bästa är att den är så enkel. Har du förberett kyckling och soltorkade tomater i bitar går det nästan snabbare än en färdig sås på burk :) Jag började med maten strax före kl 17 idag och maten stod på bordet 17.10 och det enda som var förberett sen innan var att jag tagit fram kycklingen ur frysen. Nu hade jag dock lite hjälp av min sambo men hur som helst går maten snabbt att laga. Vi åt gröna ärtor till som också går snabbt att tillaga - bara att koka upp lite vatten i vattenkokaren och hälla över de frysta ärtorna.

Pastasås med kyckling, soltorkad tomat och vitlök
4 port

500 g kycklingfilé
6-8 soltorkade tomater i olja
2-3 vitlöksklyftor
2 dl iMat (havregrädde)
2-3 dl vatten
salt
peppar

Skär de soltorkade tomaterna i små bitar och krossa samt finhacka vitlöken. Fräs alltsammans i en stekpanna. Skär kycklingfilén i tunna strimlor och bryn med tomat och vitlök. Krydda med salt och peppar. Häll havregrädden och vattnet i stekpannan. Låt puttra några minuter och servera till pasta.

Tips!
För att pastan ska bli lite uppiffad brukar jag tillsätta morot och/eller zucchini i slutet av kokningen. Jag använder mig av en skalare för att få långa tunna strimlor av grönsakerna. Pastan får ett fräschare utseende och ett tillskott av lite vitaminer.

När jag ätit klart var det dags för att pyssla lite - det är det enda som är bra med att vara lite krasslig. Jag kan lägga all tid - som jag annars lägger på träning - till att pyssla. jag började sy en gardin igår och idag blev den klar och uppsatt :)



Det var dags att byta gardin i köket eftersom det har suttit en där som jag sydde för längesen men aldrig blev riktigt nöjd med. Den har trots allt suttit kvar, men nu är jag nöjd så denna gardin för gärna sitta uppe ett tag!

Jag har även målat lite klädnypor - och nu undrar ni säkert varför jag målat klädnypor men jag har kommit på en idé hur jag ska hänga upp våra julkort. Nu får ni se till att skicka julkort till oss så vi har nåt att hänga upp :) Jag återkommer med en bild när jag gjort klart julkortshängaren.

Nu är det dags för en stor kopp grönt te och mitt favoritprogram - Grey's Anatomy.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vilket bra mattips, verkar smaskens!

/cicci

2008-11-13 @ 16:53:42
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Jennie/Kalasgott

mums så gott det såg ut! :) Låter helt gudomligt gott , kommer säkert´att testa detta! :D

2008-11-16 @ 18:28:39
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0