Viltgryta med linser

Det här är bland det godaste jag någonsin ätit men eftersom jag inte känner någon jägare har jag ont om viltkött så jag äter denna fantastiska gryta alldeles för sällan.
Jag har tyvärr ingen bild på denna härliga rätt men tro mig, den är värd att prova.

500 g viltkött, skav eller färs
2 finhackade gula lökar
200 g kantareller
400 g krossade tomater
5 dl vatten
2 tsk torkad timjan
1 tsk kanel
2 morötter i bitar
1 liten strimlad purjolök
2 dl röda linser
salt, peppar

Garnering
lite hackad persilja

Fräs lök och svamp i lite fett. Tillsätt köttet, krossade tomater, vatten, timjan och kanel. Låt puttra under lock ca 10 minuter.
Blanda i morötter, purjolök och linser. Låt koka tills linserna är mjuka, ca 15 minuter.
Smaka av med salt och peppar. Garnera med persilja och servera.

Kommentarer
Postat av: Anonym

En till härlig rätt som jag lär prova. Lagar ofta dina recept dagen efter dig.

2010-01-24 @ 16:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0