Isodieten i verkligheten

När du äter på ett speciellt sätt kan du behöva tänka till lite extra när du är bortbjuden eller äter ute. Självklart ska man inte behöva styra och ställa genom att ta med sig egen mat till vännerna när de bjudit på middag men du kan göra smarta val. Under helgen har jag själv fått prova på hur det är.

Vi lagade mat en kväll var och alltså kunde jag bara bestämma vad middagen en kväll. Jag valde dock att ta mycket av det proteinrika och mindre av det kolhydratrika tillbehöret. Grönsaker åt jag också mycket. När jag kunde bestämma själv på frukost och mellanmål blev det mycket kesella, keso, frukt, nötter och ägg. Det har blivit betydligt mer kolhydrater i helgen än tidigare men det är även medvetet eftersom jag skulle orka åka mycket skidor.

Magen mår däremot betydligt sämre och jag har fått tillbaka en massa gaser jag har sluppit de senaste veckorna. Jag har ätit lite gluten under helgen och jag tror att det är orsaken till besvären. Mjölkprodukter är knappast något problem eftersom jag ätit massa mjölkprodukter de senaste veckorna men mått prima i magen.

Nu ska jag laga till lite kyckling och tomatsås, mums! Jag har även en smal och proteinrik ostkaka i ugnen - osötad dessutom. Längtar att äta den med lite bär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0