Dag 2

Märkte att jag uttryckt mig lite otydligt hur jag kommer att följa Isodieten. Jag ville prova ett par dagar att helt följa kostprogrammet som rekommenderar 1600 kcal för att se hur kroppen reagerade - om jag blev hungrig/sugen och vad som hände med blodsockret. Det är alltså inte meningen att jag i 8 veckor ska leva på så lite energi och samtidigt försöka bygga upp min kropp och träna hårt inför Öppet spår.

Jag har definitivt inte gått omkring och varit hungrig dessa två dagar, förutom att jag igår kväll kände att jag behövde ett mellanmål till. Jag har dock kännt att min kropp snålar med energin och jag har liksom blivit mer lat. Lyxmetabolismen har absolut gått ner och det är ju helt logiskt.

Idag är därför sista dagen jag följer kostprogrammet till punkt och pricka. Jag kommer att äta större portioner med ändå enligt isodieten. Då ska jag orka träna som jag vill men ändå få prova denna metod. Nu äter jag i vanliga fall ganska likt isodieten men med lite mer kolhydrater så det är inga stora förändringar bortsett från att dessa veckor blir helt fria från gluten.

Dagen började med fil, kesella, bär och nötter till frukost. Åt en tidig lunch bestående av kyckling och rotsaker innan jag gick till Friskis för att öva på nya passet. Direkt efter träningen åt jag keso och banan, lite mer keso än rekommenderat. Nyss åt jag ett smarrigt mellanmål - ägg, kesella, jordgubbar och vaniljpulver.

Vaniljpulver är en produkt som jag lovordat tidigare, ger mycket vaniljsmak utan att ge en massa energi och blodsockerhöjning.

Till kvällen ska vi ha mys och min middag kommer bestå av tacofärs, kikärtor och en massa grönsaker. Mumma!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för förtydligandet, då förstår jag bättre hur du tänker lägga upp det hela! Lycka till med dessa åtta veckor och med Öppet spår förstås!

2010-01-05 @ 19:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0