Jag älskar Willys!

Ja, det gör jag verkligen. En generell uppfattning som jag länge haft är att butikskedjornas egna lågprisvarumärken är fulla i tillsatser och inte skulle hamna i min kundvagn men när det gäller willy's har jag ofta fel. Självklart säljs det skitprodukter under willy's egna varumärke också men jag har hittat många bra grejer på sistone. De kanske har hakat på hälsotrenden dem också.

När jag var på Willy's sist var det dock slut på torkade tranbär som jag längtat så efter. Jag var på jakt efter en burk tomatpuré och hoppades att jag skulle hitta en utan en massa strunt i. I stort sett alla innehöll konserveringsmedel och vissa även aromämne men Willy's tog hem segern med sin tomatpuré som bara innehåller tomater och salt.

Utan konserveringsmedel håller den sig dock bara ett par dagar i kylen och efter lite funderingar kom jag på vad jag skulle göra - frysa in såklårt. Jag klickade ut tomatpuré i en isform och frös in. Det blev ca 1 msk tomatpuré av varje istbit så det blir perfekt till att smaksätta höstens goda grytor med - helt tillsatsfritt :)


    

Tomatpuré + isformar = SANT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0