Core Bosu




Igår provade jag på att träna med en bosu boll för första gången och det var sjukt häftigt. Ungefär som vibrationsträning utan maskin. Varenda liten muskel i kroppen fick jobba för att hålla kroppen i balans. Jag testade Core Bosu på Friskis&Svettis Örebro när de hade prova på-pass på sitt 20-års jubileum.

Vi låg på bollen (som tjejen ovan) och vi FÖRSÖKTE stå stilla, vi gick upp och ner, vände på bollen och stod i en VÄLDIGT ostadig planka och snacka om att det kändes. Vi gjorde även armhävningar med bollen mot golvet - vingligt som tusan men snacka om att det var bra träning.

Prova om ni får chansen!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh herregud vad roligt det verkar. Jag ska absolut testa om jag hittar det någonstans. Core tillhör en av favoritträningsformerna för min del så jag blev riktigt nyfiken när jag såg det där.

2009-09-21 @ 21:16:44
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Carro

Kollar varje dag efter ditt recept på chokladkakan :P Ser fram emot det inlägget. Ha det gott. Mvh Carro

2009-09-22 @ 13:59:06
URL: http://carolinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Milina

Om du ändå bloggade lite oftare..gillar din blogg och skulle tycka det vore kul om du var lite mer aktiv :)

2009-09-25 @ 02:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0