Tropisk blandning

Köpte för någon vecka sen en påse med torkade frukter på Borlänge marknad. Den bestod av 8 olika osötade (såklart) frukter i bitar. Idag använde jag påsen till en blandning med nötter och frön. Jag älskar rostade pumpafrön - de smakar helt annorlunda när de är rostade.





Tropisk blandning

75 g cashewnötter
75 g pumpafrön
50 g torkad kokos i bitar
100 g torkade tropiska frukter

Torrosta cashewnötter, pumpafrön och kokos i en het stekpanna tills de fått lite färg. Låt kallna och blanda sedan med frukten.
Njut som snacks, mellanmål eller toppa frukostfilen med blandningen.

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Vad gott :) Det måste jag testa. Har du inget att göra i helgen så är ett hett tips Bergslagsmässan i Smedjebacken där jag kommer att föreläsa =)

2009-05-11 @ 22:02:44
URL: http://aktivera.blogspot.com/
Postat av: hilli

mums!vad var det för märke på torkade frukten?

2009-05-12 @ 10:14:11
URL: http://barahilliju.blogspot.com
Postat av: Hedvig

Gott!

På matfronten och sådant du finner recept på i min blogg kan jag tipsa om min vegetariska lasange när det kommer till pasta, den är himmelskt god! Även den jätteenkla rawfood-pasta"såsen" med champinjon, tomat, färsk basilika osv är jättegod, men kanske inte så mycket att bita i för dig? ;p Borsjtj- rysk rödbetssoppa är nog en av de godaste soppor jag ätit, den borde du testa om du inte gjort det!

hoppas du iaf fått lite inspiration :) lycka till med idétorkan!

kramar

2009-05-12 @ 11:05:09
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0