Trasiga skor och balkongörter

Jag och sambon var på shoppingrunda igår. Syftet med den var främst att hitta skjorta och slips inför kommande bröllop och även en födelsedagspresent. Vi hittade båda delarna plus en massa annat, ooops! Tro det eller ej men jag hittade ett par nya skor även denna vecka.


           


Dessa cerisa skor hittade jag denna vecka men lyckades hålla mannen ovetande till igår. Försökte övertyga honom på igår att jag BEHÖVDE dessa vita sneakers för jag hade ju inga. Jag sa att jag har ju inga sneakers men han undrade då vad alla mina skor som jag redan har kallas. Han gick med på köpet när jag lovade att slänga mina älskade turkosa Puma-skor som är väl använda och bakkappan håller på att lossna.




Jag kan väl hålla med om att det var dags att slänga dessa väl ingågna älsklingsskor. Fick ju två nya genom att slänga ett par :) När jag gick ut på balkongen för att säga hejdå till mina skor såg jag att mina örter och ruccola börjat växa rejält.




Så här mycket har ruccolan växt på bara en vecka från små små frön. Jag längtar tills jag kan ha min egen ruccola i salladen!




Här har vi zinkbaljan med basilika, gräslök och oregano. Oreganon (till höger) var bara små gröna prickar för en vecka sen och gräslöken var nog bara hälften så hög. När basilikan växt till sig och det finns goda svenska tomater ska jag göra en den HÄR goda tomatpajen.

Kommentarer
Postat av: sara i sthlm

haha. du är så rolig du :) första bilden på din odling såg vid första anblicken ut som en kladdkaka. haha.

2009-05-13 @ 09:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0