Lugnet efter stormen.

Det har hänt lite grejer de senaste dagarna som jag måste beklaga mig lite över. I onsdags var jag ute på min första skidtur sen Öppet Spår och jag lyckades göra världens vurpa efter mindre än 3 km. Det är nog bara jag som kan lyckas med att åka hela 9 mil och stå upp hela vägen och sedan drutta omkull på en gång jag ger mig ut efteråt. Skulle nog hållt fast vid det jag sa; att inte åka skidor förrän i Grövelsjön. Varför börjar en vecka för tidigt...? Hur som helst ramlade jag i en backe, snurrade några varv och det knäppte till i nacken. Det kändes bra efteråt och till och med morgon efter men igår eftermiddag kom stelheten och smärtan i nacken. Det gjorde att jag missade stationsjympan, inte min träningsvecka det här direkt...

Fick dock en massa annat gjort igår för jag kan ju inte sitta still fast det kanske är vad jag behöver mest. Jag kokade lättsötad lingonsylt och blåbärssylt med vanilj. Jag gjorde två pajer som vi ska äta på min födelsedag uppe i Grövelsjön. En matpaj och sen en choklad och apelsinpaj till efterrätt. Recept kommer sen! Måste ju smaka först och se om det är nåt att rekommendera :)

Imorse vaknade jag hyffsat utvilad men med ännu ondare i nacken... Jag hade duschat, klätt mig och skulle till att fixa håret. Då LOSSNAR en del av håret där fram... Jag blev helt paff när jag stod med hår i handen. Linnement i nacken och ett skadat hår, fredag den trettonde it is!

Lyckades dock bra på jobbet och jag har precis tagit ut en plåt muffins ur ugnen. Jag fick en idé häromdan och komponerade ihop ett nytt recept som jag testade idag. Ska avnjuta en muffin senare och jag återkommer självklart med recept!

Jag har lovat min sambo att vi ska mysa tillsammans i soffan ikväll och jag SKA sitta still där. Annars har jag en förmåga att göra en massa annat samtidigt och kan aldrig sitta still men jag vet att jag behöver det så ikväll ska det ske.

Ha en trevlig kväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Wushu Cissi

Hej

Jag har nu startat en tävling där du kan vinna ett par feiyue skor, kika in!



Håret blev förresten jättefint när du var hårmodell!

2009-03-14 @ 03:37:59
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Andrej

Ehhhh....

Naprapatbesök, kanske? Nacken är inte att leka med.

2009-03-14 @ 18:40:24
URL: http://http:/www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0