Härlig lördagsmorgon

Det bästa med lördagar är att jag ofta vaknar tidigt och kan gå ut på en härlig morgonpromenad. Kom i säng tidigt igår och vaknade kl: 07.00 imorse. Jag tog på mig lagom varma kläder och begav mig ut på en promenad ner mot sjön med mina stavar. Det är så härligt att få friskt luft och röra på kroppen direkt när jag vaknar. Att äta frukost efteråt blir så mycket godare. Jag åt müsli med äpple, havredryck och SJÄLVKLART en massa kanel :) Mmm, så gott! Flera koppar te är ett måste på helgmornar och idag blev det grönt te med massa nyttiga antioxidanter. Till det åt jag två skivor lingonlimpa med ost, mums!

Nu är det dags för lite lunch och sen ska jag förbereda kvällens middag som ska bli sojafärsfyllda paprikor med klyftpotatis och chiliaioli. Därefter blir det till att titta på den första melodifestivaltävlingen för i år, har av någon konstig anledning alltid varit upptagen alla andra lördagar... Till festivalen blir det morötter och gurka med dipp (linspastej) och hemgjorda chilinötter.



Nybakad lingonlimpa, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0