Räkröra

Den här räkröran är så god att jag alltid tror att någon i smyg blandat ner något mindre nyttigt medan jag gjort något annat. Röran är rik på protein, vitaminer och mineraler. En riktig höjdarröra med andra ord och den passar bra som röra på avokadohalvor, bakad potatis, som pålägg på ett grovt bröd eller varför inte som fyllning i en smörgåstårta.



Räkröra

250 g kesella 1%
½ dl vatten
200 g skalade räkor
2 kokta ägg
1 äpple
1 liten rödlök
2 msk hackad dill
salt
svartpeppar

Finhacka ägg, lök och äpple. Lägg i en skål och blanda i kesella, vatten och dill. Rör till sist i räkorna och smaka av med salt och peppar.


Kommentarer
Postat av: syrran

Den här såsochrörorkategorin ska jag minsann kika i ordentligt sen när jag fått löning! Jag älskar ju röror så dom måste jag få fortsätta äta :D

2009-06-17 @ 21:10:25
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kan man byta ut räkorna mot tonfisk? vilket är bäst - tonfisk i vatten eller i olja? Är det något man bör plocka bort/lägga till i receptet för att få det så det passar till tonfisken?



Älskar din blogg! Du ger mig så mycket inspiration och motivation!



Mvh Johanna

2009-06-28 @ 22:38:46
URL: http://item.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0