Första semesterdagen

Min första semesterdag har varit precis som jag tycker att en semesterdag ska vara. Dagen började med en stavpromenad i den varma sommarsolen trots tidig morgon. Jag stannade efter vägen och plockade en bukett med sommarblommor. Jag levde verkligen i nuet och jag var så stolt över mig själv som annars oftast har tankarna på något längre fram.



Jag var döhungrig när jag kom hem och jag gjorde iordning en STOR tallrik med chokladmüsli ( ja, du läste rätt), äpple och havredryck. Gjorde müslin förra veckan och jag var så sugen på choklad så jag blandade i lite kakao och det blev jättebra :) Njöt min frukost i lugn och ro på balkongen och läste tidningen, härligt. Sen gick jag till affären och bunkrade upp med sommarmat - massa melon, grönsaker och färsk kycklingfilé att grilla.

Jag gjorde iordning lunchsmörgåsar av ciabatta som vi tog med oss till badstranden och eftersom jag gjorde slut på de sista bröden så satte jag igång en ciabattsurdeg. Det blir till att baka imorgon så att det finns goda matsäcksmackor till resten av semestern. Dessa surdegsciabatta är verkligen dem godaste jag ätit.




Dessa goda lunchciabatta fyllde jag med färskost, gustafskorv samt lök- och tomatsallad med persilja för extra smak och saftighet. Det blev en god lunch i värmen på stranden.

Kommentarer
Postat av: Malin

mmmmmmmmmmmumsigt!!

2009-06-30 @ 23:59:51
URL: http://en-bit-av-kakan.blogspot.com
Postat av: Elin

ÅÅ gustafskorv är så gott! Finns dock inte att få tag på där jag bor så jag brukar passa på när jag åker till föräldrarna i Dalarna!



Gillar din blogg!

2009-07-01 @ 12:05:56
URL: http://elinsegnaunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0