Trött av dålig mat.

Jag har varit i Göteborg i några dagar på en minisemester. Det har varit jättetrevligt och trots lite regn har det varit betydligt bättre väder än här hemma. Här har det varit översvämningar och regnrekord. Vädret gjorde att det var nåstintill köfritt på Liseberg, skönt!

Åt en god middag med Jojjo på en palestinsk restuarang i närheten av Järntorget. Det var kul att ses igen, det var ett bra tag sen sist för det var i november när vi var på hälsomässan i Sthlm.

Jag har varit så sjukt trött de senaste dagarna och det är sjukt vad livsstilen påverkar välmåendet. Jag har ätit verkligen precis vad jag velat och det är ju självklart på semestern men brist på frukt, grönsaker och regelbundethet resulterade det i trötthet. Andelen sockerrika näringsfattiga livsmedel har varit betydligt högre än normalt men som sagt, det är ju semester och sen är rutinerna tillbaka. Jag vet då att jag vill fortsätta leva med näringsriktig mat och regelbundenhet i fortsättningen trots att det är jättegott med glass, choklad och morotskaka :) Det är ju bara riktigt gott om det äts ibland och livet blir så mycket bättre om det bara äts ibland.

Fick med mig tre par skor från Göteborg också men jag har redan rensat ut tre par här hemma så det blev +/- 0 till slut.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åka till Borlänge för att träffa min underbara Madde och kära Myran.

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Det är sånna här tillfällen man värdesätter sin livsstil lite extra =)

2009-07-12 @ 21:54:29
URL: http://aktivera.blogspot.com/
Postat av: Hedvig

Vad kul att det blev bra! Spännande med surdeg, måste fått en underbar smak tack vare den långa jäsningstiden :)



Skönt med semester, då ska man unna sig!

2009-07-13 @ 10:16:15
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0