Skön morgon.

Jag har haft sovmorgon idag och ändå var jag promenerad och duschad kl 8, så otroligt skönt! Hela veckan har jag gått upp kl 6 och det var tuffa dagar i början på första arbetsveckan efter semestern så idag när jag var ledig blev det sovmorgon 1 timme då jag vaknade av mig själv kl 7.

Jag klev upp, tog på mig träningskläderna och haffade stavarna för att ta en promenad i raskt tempo. Det var jätteskönt - som jag längtat efter det hela veckan! Kom hem, duschade och avnjöt en lugn lång frukost i kökssoffan samtidigt som jag läste morgontidningen och lyssnade på Ring så spelar vi! Det är välbefinnande för mig :)

Nu ska jag baka lite bröd, nåt som jag också längtat efter hela veckan - det är så rogivande för mig. Lite besviken är jag dock för det hade inte mitt fullkornsvetemjöl på affären men det innebär bara att jag får exprimentera lite mer. Hoppas det blir bra bara eftersom sambon beställde bröd som krävde just den sortens mjöl. Ska göra egen salsa också har jag tänkt.

Återkommer med recept - om det blir bra förstås ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0