Pastasås med kyckling, vitlök och soltorkad tomat 3.0

Detta är den tredje versionen av denna pastasås och det är bara för att jag gjorde om det när jag upptäckte massa hemska E-ämnen i havregrädden men jag blev inte riktigt nöjd. Nu har jag kommit på en bra kombination av kokosmjölk och havredryck men välj en kokosmjölk UTAN tillsatser. Finns det inte i din vanliga mataffär - kolla i de utländska butikerna. Jag köper min där och det är mycket billigare än på affären, 500ml för 12 kr.

Pastasås med kyckling, vitlök och soltorkad tomat
4 portioner

600 g kycklingfilé
3 vitlöksklyftor
8-10 soltorkade tomater i olja
2 dl kokosmjölk
3 dl havredryck
salt
svartpeppar

Skär kycklingfilén i tunna strimlor. Krossa och hacka vitlöken. Dela tomaterna i mindre bitar. Hetta upp en stekpanna och fräs vitlök och tomater. Tillsätt kycklingen och bryn runt om. Tillsätt kokosmjölk och havredryck. Låt puttra några minuter och smaka av med salt och peppar.
Servera med fullkornspasta och broccoli.

Tips!
Byt ut kycklingen mot sojafärs om du vill ha en vegetarisk rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0