Åter till det normala.

Nu är semestern slut och det innebär återgång till det normala på flera sätt. Semestern har satt sina spår, både själsligt och kroppsligt. Det har varit underbart och jag har gjort en massa roligt, tagit det lugnt, slappnat av och verkligen njutit. Jag har njutit av mat, efterrätter, glass och även några glas vin och samtidigt som jag tränat mindre regelbundet än vanligt. Det är absolut inget jag mår dåligt över men det har gjort att min mage börjar säga ifrån och behöver rutiner, mina muskler har blivit betydligt mindre och byxorna lite trängre.


         
Gott var det men det hör semestern till - nu åter till härliga grytor med bönor och linser.


Detta ska det nu bli fason på och det är absolut ingen fara att gå upp något kilo på semestern bara det är tillfälligt. Det är ofta bra för kroppen att vila från den vanliga träningen, släppa det dåliga samvetet och låta lite mindre nyttig mat och godsaker slinka ner.

Jag ska fr.o.m. imorgon och 6 veckor frammåt, dvs. t.o.m. vecka 35 leva enligt följande för att få min mage att må bra, komma i god form inför Tjejmilen och tappa mina semesterkilon. Jag ska försöka komma ihåg att uppdatera min hälsostatus vecka för vecka...

Min kom-tillbaka-till-det-normala plan;

♥ Äta på regelbundna tider med max 4 timmar mellan målen.
♥ Undvika alla livsmedel som innehåller tillsatt socker eller sötningsmedel.
♥ Enbart äta bröd och pastaprodukter gjort av fullkorn.
♥ Äta frukt och grönsaker till varje måltid.
♥ I största möjliga mån undvika bröd bakat på vanlig jäst.
♥ Undvika alkohol i all form alla dagar.
♥ En dag - men ENDAST en dag - i veckan är allt tillåtet.
♥ Löpträna 2ggr/vecka - minst 1 gång intervallträning.
♥ Motionera minst 30 minuter varje dag i någon form.

Utgångsläge:
VIkt; 63kg
Midjemått; 72 cm
Höftmått; 96 cm
Höger lår; 57 cm
Vänster lår; 57 cm

         
Hejdå härliga semester - hej härliga rutiner och regelbundhet!!!

Kommentarer
Postat av: amanda

låter som du tänker klokt o sunt :) att du är så motiverad gör saken biff ;) en liten fråga angående jäst i vanligt bröd... är det mindre nyttigt? och nästa fråga. SURDEGSBRÖD. nyttigaste man kan äta? :)

2009-07-20 @ 20:30:39
URL: http://bootylicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0