Utmaningen!

Jag har blivit utmanad Rysken att svara på följande frågor och jag utmanar själv alla som läser detta - men speciellt syrran...

Tre yrken du drömde om när du var yngre?
Veterinär
Pilot
Läkare

Tre yrken du skulle vilja prova på?
Brandman
Statsminister
Pilot

Tre yrken du inte skulle vilja ha?
Telefonförsäljare
Lastbilschaufför
Slamsugare

Tre språk du skulle vilja kunna?
Hundspråk
Tecekenspråk
Männens språk

Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?
Kenya - upptäcka djur och natur på ökensafari
USA - måste bara upplevas någon gång.
Indonesien - enligt hörsägen ett paradis där mitt fadderbarn bor.

Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?
Norra Sverige för att se midnattssolen
Trelleborg/Smygehamn (kanske skulle varit svaret på förra frågan, haha) för att se hur syrran bor.
Öland

Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?
Grövelsjön
Rättvik
Västerås

Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?
Borlänge
En annan del av Borlänge
Strax utanför Borlänge ;)

Tre talanger du önskar att du hade?
Kunna sjunga vackert
Sjukt bra minne
Kunna göra tråkigheter, som städning och diskning, medan jag sover

Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?
Ägg
Havremjölk
Morötter

Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft?
Om jag nångång mot förmodan skulle få tid för en hund så skulle det vara någon av följande;
Golden Retriver
Chow chow
Benner Senner

Tre "saker" du önskar att du var bättre på än vad du redan är?
Att släppa kontrollen
Vara envis i rätt situationer
Endast lägga energi på sånt jag kan påverka

Tre (icke hundrelaterade?) "ämnen" du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?
Foto
Allt kostrelaterat
Eget företagande

Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- "över"?
Träningsresa med Friskis&Svettis till Portugal
Tryckning av en kokbok
Lyxig SPA-weekend

Kommentarer
Postat av: Syrran

Haha, fy vad elakt. Trelleborg/Skåne är inget annat land ;) Men jag ska göra detta inatt, när kevin somnat. Förstår dock inte den nästa sista frågan? Vadå icke hundrelaterade ämnen? Konstig grej!

2009-01-30 @ 23:49:03
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Jens

Tre yrken du drömde om när du var yngre?

Lokförare - som alla åttaåriga pojkar

Rockstjärna - vill fortfarande men har ingen talang =(

Ingenjör - Ingen gör...



Tre yrken du skulle vilja prova på?

Personlig assistent - ett av yrkena med mer fritid än mitt, dessutom får man sova på jobbet.

Kung - verkar vara en trevlig sysselsättning där man inte kan få sparken.

Hantverkaryrke - snickare, rörkrökar, elektriker eller dylik. Gillar att jobba praktiskt...

(Hmm, ett fjärde alternativ: utrikeskorre, gärna i USA - ett land som jag inte gillar men fascineras av...)



Tre yrken du inte skulle vilja ha?

Försäljare - dryga och påstridiga

Administratör - för stillasittande

Chaufför av allehanda fordon - tåg, lastbilar, taxi, traverser... Stillasittande och träligt.



Tre språk du skulle vilja kunna?

Kinesiska - flera miljarder fler att kommunicera med!

Spanska - för vinet och fotbollens skull.

Franska - för kärlek & erotiska ögonblick



Tre länder du vill besöka (som du inte tidigare varit i), och varför?

Madagaskar - unik fauna och unikt djurliv.

Nya Zeeland & Australien - dumt att åka så långt och missa ett av dem.

USA - för att få alla mina fördomar om det stora landet i väster bekräftade.



Tre platser/områden i Sverige du skulle vilja besöka (som du inte tidigare varit på)?

Kiruna - gruvan, midnattssolen & det långa mörkret.

Kungsleden - vandra den har jag velat gjort i många år!

Skåne - har varit där förr men det ska visst finnas mängder med "motorcykelvägar" som jag aldrig åkt.



Tre svenska platser/områden du varit på och vill återvända till?

Styrsjöbo utanför Leksand - världens vackraste ställe?

Vikarbyn strax norr om Rättvik.

Thailand - för de trevliga buddisternas skull!



Tre platser i Sverige du skulle kunna tänka dig att flytta till?

Ner i källaren

Till det andra sovrummet

Ut i lekstugan

(Jo, jag är väldigt hemkär!)



Tre talanger du önskar att du hade?

Kunna / vilja dansa - och få klämma på lite kvinns helt utan andra avsikter än att få dansa ;)

Musikalisk - skulle vilja behärska många instrument.

Synsk - V75, lotto, tips vore så mycket enklare då ;)



Tre saker som alltid finns i ditt kylskåp?

Mjölk - favoritdricka!

Kaffe - smakar bättre om det förvaras där.

Smör - smakförbättraren No:1



Tre hundraser du skulle vilja prova på/kan tänka dig att ha, som du inte har/har haft?

Eurasier - den enda som jag (hittills) inte reagerat allergiskt mot.

Snobben (det är väl en Beagle?) - har en tatuerad på vaden ;)

Chow-chow (eller vad den heter) - om jag inte reagerar mot den rasen...

Ja, jag gillar hundar men är, tyvärr, allergisk mot de flesta =(



Om jag nångång mot förmodan skulle få tid för en hund så skulle det vara någon av följande;

Sorry, allergisk så det riskerar jag inte - se förra frågan



Tre "saker" du önskar att du var bättre på än vad du redan är?

Relationer - både på jobbet och i privatlivet.

Städning - dammråttorna invaderar =(

Leda Friskispass - vil lära mer, mer mer. Bli bättre, bättre, bättre. Hur kul som helst!



Tre (icke hundrelaterade?) "ämnen" du skulle offra delar av din fritid för att lära dig mer om?

Matte, fysik & kemi - naturvetenskap är kul!

Fysik - men i den kroppsliga meningen, hur kroppen svarar på träning osv...

Trädgård - att odla och se resultatet av sina ansträngningar...



Tre saker du skulle köpa till dig själv om du hade 10.000:- "över"?

Förhandskopior av Fullkornsfias kommande kokbok - så att hon har råd att ge ut den.

En navigator till motorcykeln - så jag hittar bort & hem igen...

Nozib - en solstol i teak till altanen =)



Det blev visst motiveringar till allt...

2009-01-31 @ 01:10:45
URL: http://friskisjens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0