Smaskigt filmsnacks



Nu klockan 22 är det filmtajm och jag kände att jag ville ha något gott att knapra på under tiden. Det är ju ändå lördag :) Jag bestämde mig för att sno ihop en blandning av nötter, frön, frukt och choklad. Tittade i skafferiet och hittade en massa antioxidantrika och godsaker som blev en riktigt smarrig blandning.

Filmsnacks

100 g pumpakärnor
100 g cashewnötter
50 g valnötter
40 g mörk choklad, minst 70%
50 g torkade osvavlade aprikoser
salt

Grovhacka valnötterna och rosta dem tillsammans med pumpakärnor och cashewnötter i en het stekpanna. Salta efter smak. Dela aprikoserna och chokladen i mindre bitar. Blanda alltsammans och lägg i en fin skål. Njut av sött och salt i en härlig vitamin och mineralrik smaksensation :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0