En energislukande söndag

Idag har jag gjort av med en massa fysisk energi men laddat rejält mentalt. Efter en underbar frukost, müsli med blåbär och solhavre, som jag avnjöt under tiden jag läste senaste numret av Friskispressen gav jag mig ut på sjön för att åka skidor. Vädret var lite sådär lagom bra, - 2 grader och lätt vind men solen hade gärna fått titta fram. Åkte längs strandkanten och sista kvarten spurtade jag på genom att köra skating-stilen. Det höll på att resultera i att jag åkt med näsan först ner i isen då jag råkade sätta skidan på en träbit som låg mitt i vägen. Jag klarade mig från att ramla men jag liknade nog mer ett vinkraftverk än en människa så som jag viftade mer armarna för att hålla balansen. Det var riktigt skönt att få träna ute i friska luften och kul att det är fler som är ute, på både skridskor och skidor. Långfärdsskridskor ska testas här nån helg framöver. Är urkass på vanliga skridskor så jag hoppas att detta är lättare för jag vill verkligen åka skridskor. Det ser ju så kul ut :)



Efter lite stretching, ombyte och en rejäl skål med fruktsallad och nötter bar det iväg mot Friskis&Svettis. Idag var det nämligen dags för det extrainsatta CirkelFys-passet och det är något särskilt som händer när jag står där i salen och musiken startar. Att jag var mör i armar och axlar efter skidåkningen glömde jag helt bort och tog i som bara den på stationerna i 33 x 45 sekunder. Efteråt var jag helt slut i kroppen men jag hade ett större leende än när jag kom dit, det kan verkligen kallas friskvård!

Skidåkning, styrketräning och bastubad tog ut sin rätt här på kvällen. Efter att jag ätit en stor portion ris- och linsgryta var jag så trött att jag fick lov att lägga mig en stund. Läste ett par kapitel ur "Den hemlige kocken" men trots att jag ville läsa mer om tillsatsernas påverkan på kroppen gick det bara inte, ögonlocken orkade inge mer.



Tack Andrej för matförslaget, lasagne som förberedes dagen innan. Jag håller helt med dig om att lasagnen blir godare om den får stå en stund istället för att tillaga den direkt. Nu hann sambon före med ett förslag så tisdagens maträtt blir rotsakspytt med kyckling. Han är barnsligt förtjust i rotsaker och bra är väl det eftersom det är både nyttig och klimatsmart mat.

Kommentarer
Postat av: milla

Ja tack, det har jag och fick högsta betyg :o) Känns riktigt bra! Hoppas din avokado med räkröra blev god, men det tror jag säkert för det är ju alltid gott :o) kram!

2009-01-18 @ 20:52:54
URL: http://halsofreak.blogg.se/
Postat av: Molly

svar: vegetariska pålägg hjälper jag dig gärna med :) funderar själv på något nytt och gott att ha på mackan... Har tänkt att jag kanske ska testa amarantkaviar, har du testat det?



jag hoppas att allt är bra med dig denna dag?!:)



du får ha en fortsatt bra kväll och vecka :) kram!

2009-01-19 @ 15:08:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: andrej

Rotfrukter är rätt. Själv gjorde jag grönsaksoppa igår: kålrot, kålrabbi, morot, palsternacka, potatis, purjo ch blomkål(allt ekologiskt) och det är ju så vansinnigt gott!

2009-01-19 @ 16:49:32
URL: http://rysken.blogspot.com
Postat av: carolina

...och för mig blir det rotsakspytt med kyckling och dijonsenapssås imorgon. mums!

2009-01-20 @ 01:30:08
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh.. Kan det vara ljustern? Hemlängtan!

2009-01-23 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0