Citronsmakande kycklingfilé med salsa.

Jag tänkte jag skulle lägga upp receptet på gårdagens middag som var en riktig hit. Enkelt men gott och nyttigt!

Citronsmakande kycklingfilé med äppelsalsa
3-4 port.



400 g kycklingfilé
1/4 citron
1 msk rapsolja
oregano
salt
peppar

Äppelsalsa
1 burk tacosås el. salsa
½ gurka
2 äpplen
1 tomat
½ rödlök
salt
peppar

Pressa ur citronsaften över kycklingfiléerna och pensla dem med oljan. Krydda med oregano, salt och peppar på båda sidor. Stek i stekpanna.

Hacka grönsaker och äpplen i små bitar. Blanda med tacosåsen och smaka av med salt och peppar. Välj styrka på tacosåsen efter tycke och smak. Jag använde medium och det blev ganska starkt.

Jag serverade mathavre till men det är minst lika gott med bulgur, ris eller några andra gryn.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hmm, detta var himla gott du! Du måste bli stolt över att jag använder dina recept! Är det dina egna?

Super gott!! Får jag blogga om de, om jag länkar till dig?

Susanne

2010-01-04 @ 20:38:48
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0