Matsedel v.7

Jag lagade mat hela lördag eftermiddag till thaibuffén som jag skulle bjuda mina släktingar på och självklart blev det för mycket mat... Som vanligt! Det blev en massa god mat i alla fall som vi får äta som rester i veckan. Vi spar tid när vi bara behöver värma mat och tid behöver jag bara mer av :) Jag gjorde två curryrätter, masaman och penang curry med kyckling, och phad thai med räkor samt kyckling med cashewnötter.

Det blev dock inte så mycket rester så att det räcker hela veckan så veckans matsedel ser ut som följer;

Måndag: Laxfilé, kokt potatis och ångkokt broccoli.

Tisdag: Rester från lördagens thaibuffé.

Onsdag: Kikärtsgryta med potatis.

Torsdag:
Pasta med sås av kyckling, soltorkad tomat och vitlök.

Fredag: ???

Lördag: Tapasbuffé

Söndag: ???




Pastasås med kyckling, soltorkad tomat och vitlök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0