Willys egna varor

Jag har blivit otroligt positivt överraskad på Willy's de senaste gångerna jag varit där. Tror att jag hittat någon ny underbar vara varje gång. Till och börja med har de blivit jättebra på att ta in ekologiska varor som prismässigt till och med är jämförbara med de vanliga produkterna. Köpte senast ekologiska linfrön för typ samma pris som risentas vanliga.

Det bästa som jag hittat är deras nya nöt- och torkad frukt sortiment som också är ekologiskt. Där hittade jag osötad frukt i alla former, vissa innehöll dock någon tillsats men de var helt fria från socker. Jag blev överlycklig när jag hittade torkade tranbär utan vare sig socker eller E-ämne. En påse ekologiska jordnötter som är torrostade och saltade - alltså helt fria från palmolja. Kan det bli mycket bättre?

Här är bilder på några av mina favoriter ur Willys ekologiska sortiment. Mer info finns Garants hemsida.

Aprikoser 200gKrossade tomater 400gPenne fullkorn 500 gSillfilé 300gBroccoli 450 gMorötter 1 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0