Husmoderlig karriärkvinna.

Denna onsdag har varit en riktigt trevlig dag. Det var jätteroligt på jobbet idag - en man blev så glad över att se mig att han gav mig en riktig bamsekram. Det är väl att sprida glädje...?!

Efter jobbet gick jag hem till Majs - vi har börjat promenera tillsammans på onsdagar när jag slutat jobba. Finns det nå bättre än att kombinera motion och umgänge...? Vi pratar om allt möjligt när vi går och det är ofta som rena terapin - jag är så glad att min äldsta barndomsvän fortfarande är en av mina bästa vänner :) Denna onsdag var dock lite annorlunda för vi gick en kort promenad i solskenet innan Majs lade sig på massagebänken och jag knådade henne. Nästa vecka är det min tur att bli knådad. Vi har lovat varandra att bli bättre på att utnyttja varandra - vi är ju för fanken massörer båda två.

Både jag och Majs är inne på att starta företag för att få arbeta med det vi vill. Jag har tänkt massor på sistone och när vi träffas pratas det hej vilt om företagsidéer. Vi är båda högskoleutbildade hälsopedagoger som verkligen brinner för att motivera och inspirera människor till en bra livsstil. Det krävs dock ett bra namn och jag funderar på det varje morgon när jag är ute på min stavpromenad men än har inget bra ploppat upp. Snart så kanske...




Åkte glad hem till Säter och där stod maten färdig - ugnskokt lax och potatis. Mums! När jag hade matat mig själv var det dags att mata mina surdegar. Jag fyllde på med lite mjöl och varmt vatten för att ge den lite ny näring. När jag ändå var i farten med mina kökssysslor passade jag på att starta groddning av linser. Var evigheter sen jag groddade nu och jag har saknat dem på mina smörgåsar.

Jag blir kallad husmor och hemmafru och visst kan jag väl hålla med om att jag gör sånna saker men jag skulle aldrig klara av att vara hemma och bara göra sånt. Jag vill arbeta och försörja mig själv. Jag ska nog bli en husmoderlig kariärkvinna :)

Kommentarer
Postat av: Mamsen!

Det låter ju bra....Husmoderlig karriärkvinna.... Jag köper gärna några av dina tjänster...Massagen, brödet o groddarna. Hur f-n hinner du??????

2009-04-22 @ 22:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0