För mycket surdeg.

Enligt syrran är det på tok för mycket bloggande om surdeg här hos mig. Jag tycker surdeg är ett häftigt fenomen och brödet blir så sjukt gott av att använda surdeg. Men du har rätt Sara!!! Jag borde nämnt något om dig här eftersom jag verkligen tyckt det varit jättetrevligt att ha dig hemma i Borlänge. Hon drog nämligen med kärleken till Skåne för lite drygt ett år sedan när jag befann mig någonstans i Asien.

Hon var hemma över påsk och vi hade en jättetrevlig kväll på långfredagen som började hos farmor och avslutades i bowlinghallen. För Saras skull ska jag hålla tyst om hur det gick ;) Jag gav syrran ett påskägg men det blev väl lite sådär uppskattat. Hon var besviken på att hon fick "hälsogodis" och att mina pensionärer på jobbet fick "riktigt" godis. Själv skulle jag blivit överlycklig om jag fick hemgjort godis istället för köpegodis fulla i E-ämnen. Behöver jag säga att jag och syrran är rätt olika?




Dessa små goda chokladbollar var en av sorterna i påskägget.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Dom där bollorna var inte så goda men dom andra sakerna älskade jag faktiskt, förvånad? Vad var det för något? Så jag blev inte alltför besviken på ägget ändå. Och resultat behöver vi inte tala om, däremot borde folk här på din blogg få se hur sprallig du egentligen är. Surdeg och jordnötsbollar är en sida utav dig, konstiga danser och vurpor i bowlinghallar är en helt annan sida! Fullkornsfia slash fullfartsfia!

2009-04-16 @ 20:09:01
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Men, jag skulle bli överlycklig om jag fick de där bollarna i mitt ägg! Själv fick jag naturgodis med konstigheter i ;P

2009-04-16 @ 22:22:41
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0