Mera muffins!

Jag älskar ju att baka muffins och jag bakade några häromdagen som blev super-duper-kanon-goda :) Perfekta att ha i frysen och ta fram om du vill ha med dig ett mellanmål. Ät den tillsammans med en frukt och du orkar med ett träningspass utan problem. För mig är det perfekt att ha till hands när jag blir totalt förvirrad, irreterad, förbannad och oresonlig när jag är hungrig och mitt blodsocker är LÅGT.

Tomatmuffins med zucchini, lök och ost

2½ dl polenta
1½ dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
1½ tsk bikarbonat
1 burk krossade tomater
1 ägg
3 msk olivolja, gärna smaksatt med vitlök och örter
1 röd lök
½ zucchini
1 dl lagrad riven ost, 10%
1 tsk flingsalt
basilika

Värm ugnen till 175 grader. Blanda de torra ingredienserna. Hacka löken och skär zucchinin i tunna skivor. Visa upp ägget, blanda med krossade tomater, olivolja, salt och basilika. Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och häll i vätskan. Tillsätt även osten och grönsakerna. Rör tills att allt är blandat. Stoppa ner pappersformar för muffins i en muffinsform. Detta kan verka onödigt men det ger höjd och smeten fastnar inte i formen. Fördela smeten jämt i formarna, ca 12 stycken. Grädda i mitten av ugnen 20-25minuter.

Smakligt mellanmål!

Kommentarer
Postat av: milla

Å vad glad jag blev av din kommentar! Vi har nämligen pratat om det här med jobb, jag och några klasskompisar.. Det är så svårt att veta hur det ser ut på arbetsmarknaden framöver! Men vad kul att det gått så bra för dig och dina klasskompisar! Jag är ganska inriktad på kosten så jag hoppas att kan hjälpa människor att förbättra sin kost. Det vore himla kul :o) Svårt bara att det är nya rön som gäller hela tiden!

2008-09-04 @ 19:08:29
URL: http://halsofreak.blogg.se/
Postat av: Mamsen!

Låter ju urgott det där.Puss.

2008-09-05 @ 07:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0