Grövelsjön.

Jag har haft en underbar långhelg i Grövelsjön med älsklingen och mormor och morfar. Det är alltid precis så mysigt som jag tror att det ska vara :) Mormor skiner upp när vi kommer och blir så glad när hon ser att vi har det bra. Det betyder mycket för mig att jag kan glädja dom för dom gläder mig nåt så otroligt. Vad skulle jag ta mig till utan dom?


På fredagen gick vi upp på Dalarnas högsta fjäll - Storvättesågnen. En skön tur, lite blåsig dock men underbart i alla fall. Frisk luft i många timmar, motion i massor och nyttiga blåbär som mellanmål - kan det bli bättre?



På lördagen fick vi jättefint väder, klarblå himmel och värmande sol. Underbart - snacka om hälsofrämjande helg! Morfar skjutsade in oss i Norge och sen gick vi tillbaka till Grövelsjön. PÅ vägen såg vi en fjällmus och sex renar. Tur va väl det för jag hade tjatat efter mina renar sen vi kom på torsdagen men jag var ändå inte nöjd för jag tyckte det var på för långt avstånd.



Fick sedan veta att mormor och morfar sett massa renar på nära håll där dom var - typiskt att jag gick en annan väg. Jag hade ju trott att jag skulle ha större chans att se ren eftersom jag gick betydligt längre än dom men icke. Fick se renar på nära håll när vi var på väg hem, det gick några stycken över vägen.



Vi hann med att meta lite i ån också eller rättare sagt låg väl jag mest på ett liggunderlag i solen och hickade, haha. Det var avslappnande att höra bruset från ån. Det var ont om mask i skogen så vi fiskade med falukorv från Siljans Chark istället - behöver jag säga att vi inte fick nå fisk...? =D

Kommentarer
Postat av: Mamsen!

Storvätteshågna heter fjället o är 1204 m.ö.h.

Härligt att ni hade det skönt.

2008-09-17 @ 10:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0