Den gröna påsen

Jag har berättat det förut men jag gör det igen - jag hatar alla onödiga tillsatser som finns i alldeles för många livsmedel. Idag fick jag dock en underbar start på dagen. Jag vaknade halv 9 trots att jag var ute och svängde på höfterna till sent inatt. Gick upp, tog en dusch och sen gick jag ut i det underbara vädret. Solen sken och det var alldeles lagom temperatur. Det mysigaste av allt var nog att sparka undan de gula torkade löven som låg efter vägen - jag älskar ljudet av prasslande löv. Det är så rogivande!

Innan jag gick hem svängde jag in på affären för att köpa lite morötter och annat som jag har svårt att klara mig utan. Jag gick mot kassan och passerar Taco-hyllan där jag ser att det har kommit en ny serie taco-tillbehör - Organic.

Organic Taco spice mix ORGINAL är i stort sett det enda jag ser - jag får tunnelseende. Styr min kropp med bestämda steg fram emot den gröna påsen. Jag är så himla nyfiken på vad den innehåller. Min sambo har många gånger hört mig spy galla över alla konstigheter som den vanliga taco-mixen innehåller så nu med denna nya mix fanns det hopp. Jag hade inte hoppats förgäves utan till min stora glädje - och förvåning - innehöll den gröna påsen inga tillsatser. INGA SMAKFÖRSTÄRKARE, vilken lycka! Tänk om alla börjar tänka om, vilken förändring det skulle bli. Den gröna påsen innehöll kryddor av olika slag, potatismjöl och tyvärr socker. MEN socker är åtminstone naturligt till skillnad från E621 (mononatriumglutamat) som finns i nästan alla kryddmixer. På Santa Marias hemsida står det dock att de minskat på sockret från 27% till 7%. Största delen av ingredienserna är dessutom ekologiska.

Helgens hyllning går helt överlägset till Santa Maria och nu kan vi äta taco-krydda igen utan att jag behöver oroa mig för alla konstigheter som finns däri.

Kommentarer
Postat av: Kusin Emma

Hej kusin, annars kan du bara göra egen krydda, det gör jag! Jätteenkelt och utan socker och överdrivet med salt! Smakar precis som kryddmixen. ;)

2008-09-29 @ 00:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0