Nöt- och fruktblandning.


För några veckor sedan gjorde jag en helt underbart god nöt- och fruktblandning med mörk choklad i. Den försvann fortare än kvickt när jag hade Tupperware-party. Det bästa med den är att det är sagolikt gott men dessutom rik på vitaminer och mineraler.

Nöt- och fruktblandning med mörk choklad
jordnötter
rostade solrosfrön
rostade pumpafrön
sötmandel
russin
osvavlade aprikoser
mörk choklad, minst 70%

Jag rostade själv mina solrosfrön och pumpafrön och det är otroligt enkelt. Du behöver bara hetta upp en stekpanna i teflon och sedan hälla i fröna och röra om. Salta om du vill ha salta frön. Om du vill att de ska smaka mer kan du krydda med en krydda du gillar. Ska du ha fröna till blandningen är det godast om du saltar bara lite grann.

Blandningen är perfekt att ha med sig i väskan och äta när suget sätter in. Jag blir lätt totalt oresonlig om mitt blodsocker är lågt så nu försöker jag alltid ja lite av blandningen i min väska.
Prova att äta blandningen till fruktsallad, supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0