Halloumiburgare och bönsallad.



Halloumiost är någonting jag aldrig kommer ångra att jag upptäckte. Har glömt hur jag blev introducerad till denna gudomliga ost - men tack den som såg till att den blivit en del av mitt liv!

Häromdagen åt vi halloumiburgare och bönsallad - en riktigt enkel men ändå lite lyxig middag. Dessutom mycket fräschare och godare än hamburgare och pommes.

Jag skar osten på längden i tjocka skivor, stekte den och lade den mellan två brödskivor tillsammans med lite grönsaker. Serverade min favorit - bönsallad - till, se recept nedan.

Bönsallad

200 g kidneybönor
½ rödlök
3 tomater
1 msk hackad persilja
1 msk rödvinsvinäger
1 msk olivolja

Hacka rödlök och skär tomaterna i små bitar. Blanda alltsammans i en skål och smaka av med salt och peppar. Låt stå en stund innan servering.

Kommentarer
Postat av: Molly

hej på dig!

med mig är det bara bra:)

nej, jag har aldrig varit på hälsomässan, men jag vill så gärna gå på den, dock har jag inte kommit dit än :P



du får ha en riktigt bra vecka, den som kommer :)

ha en toppenkväll och sov så gott! kram!

2008-11-16 @ 21:09:28
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0