Allt För Hälsan



Idag var jag på Hälsomässan i Älvsjö och där var det mycket intressant att titta på och roligt att göra. Vi fick smaka en massa goda saker och andra mindre goda. Massa antoxidantrik mörk choklad, vetegrässmoothie, nötter och Paulúns mackor vardet som toppade listan på goda saker. Bland de mindre goda var den "flytande salladen" som bestod av mixade grönsaker och nån ekologisk juice av fläder och citron. Då tuggar jag hellre alla grönsaker och gläds åt att jag har tänder samtidigt som jag tränar tuggmusklerna :)

Det bjöds på en massa bars till höger och vänster på mässan och jag är inge vidare förtjust i att ersätta mat med en bar - som dessutom innehåller massa socker, oftast iaf. Nu är det på modet att göra mat utan onödiga tillsatser och det märktes också på mässan. Renee Voltaire var där med sina naturliga produkter. Flera montrar hade också saft, sylt och marmelad som var sötad med druvjuice istället för socker. Vilken bärsmak!

Jag hade längtat efter att köpa den där fantastiska tvålen som jag köpte förra året. Gick runt och tittade och blev mer och mer bekymrad över att den inte fanns nånstans. Jag gav upp hoppet och tänkte att jag skulle beställa via nätet när jag kom hem istället MEN DÅ - i nästa sekund - stod tvålkvinnan där :) Tvålen är bra till ALLT och då menar jag allt! Den består av olivolja och lagerbladsolja och är dessutom lagrad i minst 9 månader. Detta gör att tvålen är otroligt dryg och löddrar fantastiskt. Tvålen kan användas som ansiktstvätt, kroppstvål, raktvål, mjällschampo och som fläckborttagare. Den är dessutom extremt bra för känslig hy och för personer med eksem. Mitt råd - köp den!
Gå in på aromas.nu och där kan du kolla var det finns återförsäljare eller beställa direkt via nätet.


Kommentarer
Postat av: sanna

hej jag älskar allt som har med mat att göra

skulle du kunna skriva hur en "perfekt" dag ser ut vad gäller matintag för en tjej i 20 års åldern. Det skulle vara underbart. Gillar din blogg! Kram

2008-11-09 @ 22:54:16
Postat av: lova

Heej



funderar på att utbilda mig till hälsopedagog eftersom jag alltid varit intresserad av träning och hälsa.. =) men känns som jag inte riktigt fått hum om vad man exakt jobbar med.. men du vet säkert??

2008-11-09 @ 22:54:43
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: sanna

glömde tillägga, lagom aktiv.

2008-11-09 @ 22:55:00
Postat av: lova

tack för hjälpen. Känns faktiskt helt rätt=)så skönt när man börjar komma fram till vad man vill! finns ju så mkt val

2008-11-10 @ 14:22:32
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: TinaTina

Jasså, jag bara älskar att baka bröd! =)



Jo det danska rågbrödet har tyvärr inte receptet på i huvudet sådär, men om jag kommer ihåg att skriva av det när jag jobbar på lördag så skall jag ge dig det! ;)



Kram,

Jennie

2008-11-10 @ 20:18:48
URL: http://tinasjostedt.blogg.se/
Postat av: Jennie

märkte att jag fick in fel namn och bloggaddress.. Det var från mig, Jennie / www.kalasgott.blogg.se.



Kram! :)

2008-11-10 @ 20:21:09
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0