Yes, I made it!

Trots att min dator totalt ballat ur och att Sverige spelade sin sämsta match nånsin igår är jag superglad :) Jag fick jobb i tisdags så nu har jag jobb minst året ut. Det var längesen jag var så stolt över mig själv... Det har varit rätt mycket på slutet men nu börjar det lugna ner sig. Har umgåtts med Australiensarna en vecka nu och vi har minst lika kul nu som vi haft tidigare och de passar utmärkt i Sverige-tröjor, haha! Helgen i Sthlm hos Hanna var helt fantastisk, var längesen jag hade så kul flera dagar i sträck.

Åker till Norrköping på lördag och ska ta hand om en massa barn hela nästa vecka, spela fotboll med dem och göra mitt bästa för att bygga upp en bra gemenskap i gruppen så de får sin bästa vecka i sina liv. Jag ser verkligen fram emot det. Först ska jag dock visa Australiensarna hur vi firar midsommar och hinna med att träffa min svägerska som kommer hem från Kanada :)

Lagade en underbart god Massaman Curry idag, godare än de jag åt i Thailand. Det är nog min nya favvo-rätt. Gjorde chicken with cashewnuts till tjejerna i helgen och det var också fantastiskt gott. Jag är glad att jag gick den där matlagningskursen i Thailand för hur skulle jag klara mig utan maten. Jag älskar thai-mat och det ´är så kul att kunna göra den själv =D

Gjorde en cheesecake med lime och vit choklad idag som vi ska äta imorgon tillsammans med en jordgubbssalsa efter att vi grillat. Kan knappt vänta på det men först blir det sill och lax till lunch. Mums!

Glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Mamsen!

Du får det att vattnas i munnen på mig!

2008-06-20 @ 08:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0