Ajaj, vad pulkabacken va hård!

Igår samlades ett helt gäng av tjejer och killar för att åka pulka, tefat och snowracer i Säters pulkabacke. Backen var stenhård och jag var livrädd. När jag var liten var väl aldrig pulkaåkning så där läskigt... Iofs så hade jag hjälm på mig och det var närmare till marken, men ändå... Det var en massa gupp i backen som gjorde att det var svårt att sitta still i pulkan. Jag och Lisen höll på att köra ihjäl Anna när vi åkte dubbelpulkan och när vi kom ner låg vi huller om buller. Det gick så vilt till i backen att jag lyckades ha sönder en pulka, ena hörnet lossnade.

När jag vaknade imorse hade jag lite ont¨vid ena armbågen och i rumpan, inte konstigt det när Anders uppmärksammade mig om att jag hade ett ordentligt blåmärke på ena skinkan. Tittade mig i spegeln och det är tur det är på ett skymt ställe, annars kan folk tro att jag blir misshandlad. Så illa var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0